ثبت شرکت کامپیوتری
نوشته شده توسط : ali



برای ثبت شرکت کامپیوتری باید ابتدا موضوع و حوزه فعالیت آن را مشخص نمود تا بتوان مجوز لازم را از ارگان های مربوطه مانند وزارت ارشاد، سازمان فن آوری اطلاعات و ارتباطات و.. کسب نمود. شرکت مورد درخواست باید در یکی از حوزه های نرم افزار، امنیت شبکه، شبکه، مشاوره فن آوری اطلاعات، ارائه خدمات میزبانی، طراحی وبسایت و خدمات چند رسانه ای و فروشگاه اینترنتی فعالیت داشته باشد.

شرایط اخذ مجوز برای شرکت کامپیوتری
مطابق تصمیمات متخذه ثبت شرکت کامپیوتری از تاریخ 26/5/76 به بعد نیاز به اخذ مجوز از دبیرخانه شورای عالی انفورماتیک را نداشته و متقاضیان می توانند بدون کسب مجوز نسبت به ثبت شرکت اقدام کرده و بعد از اینکه صلاحیت آنها احراز شد وشرکت طبقه بندی شد به دبیرخانه مراجعه و طبق ضوابط اقدام کند.
مزایای این امر عبارت است از :
– تسهیل کار مراجعین
– سیاست های اداره کل ثبت شرکتها جهت حذف محدودیت ها و موانع در مراحل ثبت شرکت ها.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت رایانه ای
1. کپی مدارک شناسایی مدیر عامل.
2. کپی مدارک تحصیلی مدیر عامل.
3. کپی اساسنامه شرکت و آخرین اظهارنامه مالیاتی.
4. کپی روزنامه رسمی آگهی تأسیس شرکت.
5. آگهی آخرین تغییرات شرکت.
6. کپی لیست بیمه در صورت تازگی تأسیس شرکت.
تقاضای ثبت شرکت و مدارک ارسالی به وسیله نظام صنفی رایانه ای استان به مدت حداکثر پانزده روز انجام می گیرد.

سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور
تمام شرکتهایی که به منظور فعالیت های نظارت، طراحی، نصب و راه اندازی، پشتیبانی و آموزش سیستمهای نرم افزار، سخت افزار، شبکه های اطلاع رسانی و.. تشکیل می شوند باید بعد از ثبت شرکت خود مطابق قانون تجارت و قبل از شروع فعالیت به نظام صنفی استان خود مراجعه مجوز فعالیت را دریافت کنند.

شرایط عضویت در نظام صنفی رایانه ای
1. موضوع فعالیت آنها طبق اساسنامه شرکت یکی از فعالیتهای رایانه ای در بند 1 باشد.
2. مدیر عامل باید حداقل مدرک کارشناسی داشته باشد.
3. در استان مورد درخواست ثبت شده باشد
4. مرکز اصلی شرکت در استان مورد درخواست باشد.
شرکتهایی می توانند بعد از ثبت از طریق شورا احراز صلاحیت و طبقه بندی شوند که موضوع فعالیتشان منحصرا در زمینه انفورماتیک باشد. اصولاَ برای اخذ گرید و یا اخذ رتبه انفورماتیک مدارک تحصیلی مدیر عامل و کارشناسان مورد بررسی قرار می گیرد. مدیرعامل می بایست در یکی از رشته های علوم کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر (سخت افزار و نرم افزار و کلیه گرایش ها)، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، ریاضی، فیزیک و آمار دارای حداقل مدرک کارشناسی معتبر از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد و به طور تمام وقت در شرکت حضور داشته باشد. ملاک تمام وقت بودن ارائه فهرست بیمه شرکت است. در صورتی که مدیر عامل مدرک دیپلم یا فوق دیپلم داشته باشد با ارائه سابقه کار تخصصی در زمینه انفورماتیک و عضویت در هیئت مدیره یا مدیرعاملی شرکت های دارای گواهی رتبه بندی انفورماتیک (دیپلم: 10 سال- فوق دیپلم کامپیوتر: 4 سال- فوق دیپلم در رشته های مرتبط: 6 سال-فوق دیپلم در سایر رشته ها: 8 سال) می تواند نسبت به اخذ رتبه اقدام نماید. همچنین ، شرکت مذکور می بایست حداقل دارای دو کارشناس تمام وقت (با ارائه سه فهرست بیمه متوالی) با حداقل مدرک کارشناسی در رشته های مذکور باشد.
شایان ذکر است ، تا سال 84 دو پارامتر ” میزان حقوق و دستمزد پرداختی شرکت ها به کارکنان ” و ” میانگین درآمد مشمول مالیاتی شرکت ها ” عوامل تعیین کننده رتبه شرکت ها در شورای عالی انفورماتیک بودند اما بر اساس تغییرات اعمال شده در سال 90، عامل ” رضایت مشتری ” نیز به عنوان سومین پارامتر تعیین رتبه بندی شرکت ها در نظر گرفته شده است .
سوالات خود را از ما بپرسید.





:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: