ثبت شرکت پتروشیمی
نوشته شده توسط : ali


پتروشیمی به عنوان یکی از بخش های اصلی صنعت نفت ازجمله صنایع مهم و مادر کشور است. این صنعت به عنوان یکی از گزینه های مهم صادرات غیر نفتی اثرات چشم گیرو پر اهمیتی در پیشبرد اقتصادی و توسعه ی صنایع و بالا بردن سطح تکنولوژی در جهان ودر سال های اخیر در ایران داشته است.
• صنایع پتروشیمی چیست ؟
صنایع پتروشیمی قسمتی ازصنایع شیمیایی است که از طریق تغییر شکل یافتن یا فعل وانفعالات قسمتی از هیدروکربورهای نفت یا گاز طیعی با سایر مواد تهیه می شوند.
محصولات پتروشیمی دارای موارد استعمال عمومی وصنعتی متعدد از قبیل پارچه (نایلون، دارکرون، پشم وپنبه مصنوعی) لوازم الکتریکی، کود های شیمیایی، حلال ها، مواد پاک کننده و غیره است.
• صنایع پتروشیمی را می توان به بخش های زیر تقسیم بندی کرد:
– واحدهای بالا دستی
– واحدهای پایین دستی
– واحدهای بنیادی
– واحدهای واسطه ای
– واحد های نهایی
نظر به اهمیت صنعت پتروشیمی، در این مقاله ضمن بررسی فعالیت شرکت های پتروشیمی، به توضیح راجع به نحوه ثبت این شرکت ها می پردازیم.
• فعالیت شرکت پتروشیمی:
– انجام سایر عملیات مرتبط بالادستی و پایین دستی نفت ،گاز، پتروشیمی، عملیات بالا دستی وحاکمیتی نفت.
– استخراج واکتشاف وبهره برداری از معادن نفت وگاز پتروشیمی
در این رابطه نکته حائز اهمیت این است که موضوع فعالیت مربوط به حوزه نفت و گاز شامل استخراج و اکتشاف و بهره برداری از معادن نفت و گاز پتروشیمی، انجام فعالیت بالا دستی، صنعت نفت،گاز، پتروشیمی، عملیات بالا دستی و حاکمیتی نفت نیاز به اخذ مجوز از وزارت نفت و یا شرکت ملی نفت دارد. توضیح آنکه، صنایع بالادستی حوزه نفت و گاز و پتروشیمی منوط به اخذ مجوز از وزارت نفت می باشد و صنایع پایین دستی غیرحاکمیتی نظیر لوله کشی نفت و گاز و مهندسی نفت و گاز نیازی به مجوز از دستگاه متبوعه ندارد.
جهت روشن شدن بیشتر مطلب، به تشریح عملیات بالادستی نفت و پایین دستی می پردازیم.
•عملیات بالا دستی نفت
کلیه مطالعات فعالیت ها، واقدامات مربوط به اکتشاف، حفاری، استخراج، بهره برداری صیانت از منبع نفتی، انتقال، ذخیره سازی وصادرات ان مانند: پی جویی، نقشه برداری، زمین شناسی، ژئوفیزیک، ژئو شیمی، حفر و خدمات فنی چاه ها، تزریق گاز، آب، گاز، هواویا هر فعالیتی که منجر به برداشت بهینه و حداکثری از منابع نفتی گردد و نیز احداث وتوسعه تأسیسات و صنایع وابسته، تجدید حدود، حفاظت و حراست آنها برای عملیات تولید و قابل عرضه کردن نفت در حد جداسازی اولیه، صادرات، استفاده و یا عرضه برای عملیات پایین دستی را شامل می شود.
•عملیات پایین دستی نفت
به کلیه مطالعات، فعالیت ها و اقدامات مربوط به عملیات تصفیه وچالایش در تاسیسات پالایشی جهت تولید فرآورده های نفتی واستفاده از انها برای تولید محصولات پتروشیمیایی وانتقال ،ذخیره سازی ،توزیع ،فروش داخلی،صادرات وواردات فراورده های نفتیو محصولات پتروشیمیایی اطلاق میشود.

ثبت شرکت پتروشیمی
ثبت شرکت در قالب های ثبتی مختلف صورت می پذیرد . این قالب ها عبارتند از 1. سهامی خاص 2. بامسئولیت محدود 3. مختلط سهامی 4. مختلط غیرسهامی 5. تضامنی 6. نسبی 7. تعاونی
اشخاصی که قصد دارند در قالب شخص حقوقی تجارت کنند یکی از انواع شرکت های تجاری را جهت شروع فعالیت خود انتخاب می کنند.به صورت معمول از میان شرکت های هفتگانه ی فوق، اکثر مردم شرکت بامسئولیت محدود و یا شرکت سهامی خاص ثبت می نمایند که هر یک از این شرکت ها خصوصیات و ویژگی های خاص خود را دارند.
شرکت های با مسئولیت محدود، به دلیل اینکه تشریفات اداری چندان پیچیده ای ندارند و تعداد اعضای آن کمتر است و مسئولیت آن ها در قبال قروض و دیون برابر با سرمایه آن ها در شرکت است با اقبال عمومی بسیاری مواجه شده اند. در مقابل، شرکت های سهامی، از لحاظ اعتباری برای اخذ تسهیلات بانکی ، اخذ نمایندگی معتبر و یا شرکت در مناقصات و مزایده های سطح بالا مناسب می باشند.
در ذیل به بررسی شرایط و مدارک ثبت این شرکت ها می پردازیم. شایان ذکر است متقاضیان محترم می توانند از طریق موسسه ثبت حقوقی ثبت نیک به عنوان مشاور و ارائه دهنده ی خدمات تخصصی ثبتی در این امر اقدام نمایند. مدارک و تقاضانامه ها توسط مشاورین نیک با دقت بررسی شده و چنان چه از نظر قانونی مشکلی نداشته باشند تایید شده و پس از آن مراحل ثبت شرکت از سمت متخصصان نیک انجام می شود.

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص
– حداقل 3 نفر عضو+ 2 نفر بازرس
– حداقل 35 درصد سرمایه نقداَ پرداخت شود.
– حداقل سرمایه 1000000ریال

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص
1. اظهارنامه شرکت ( فرم چاپی ) 2 برگ
2. اساسنامه شرکت 2 جلد
3. صورتجلسه مجمع عمومی موسسین 2 نسخه
4. صورتجلسه هیات مدیره با امضای مدیران منتخب 2 نسخه
5. فتوکپی شناسنامه کلیه سهامداران و بازرسین
6. ارائه گواهی پرداخت حداقل 35 % سرمایه شرکت از بانکی که حساب شرکت در شرف تاسیس در آن جا افتتاح شده است.
7. ارائه مجوز در صورت نیاز ( بنا به اعلام اداره ثبت شرکت ها )
8. ارائه تقویم نامه کارشناس رسمی دادگستری ( اگر آورده شرکت غیر نقدی منقول و یا غیرمنقول باشد) .
9. ارائه اصل سند مالکیت ( اگر اموال جزء سرمایه شرکت باشد ).

شرایط ثبت شرکت بامسئولیت محدود
– وجود حداقل 2 نفر عضو
– حداقل سرمایه 10.0000 ریال
-تعهد با پرداخت کل سرمایه

مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود
1. تقاضانامه ثبت شرکت ( فرم چاپی ) 2 برگ
2. شرکت نامه رسمی ( فرم چاپی ) 2 برگ
3. اساسنامه شرکت
4. صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و هیات مدیره 2 نسخه
5. فتوکپی شناسنامه کلیه شرکا و مدیران ( اگر مدیر خارج از سهامداران انتخاب شود)
6. اخذ و ارائه مجوز مربوطه ( در صورت نیاز )
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید.





:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آبان 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: